I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 1 maj 2012

Fyra fina flickor!

Skratten och fnissen avlöser varandra. Tonen är härligt uppriktig och ärlig. Inga tillgjorda gester eller manér. Fyra fantastiskt fina flickor som intar vårt kök, vårt hus och sprider glädje och förnöjsamhet. Artiga, trevliga och bara helt underbara, som en bal på slottet, helt enkelt. De fixar sin våriga middag med grillad kyckling, råstekt potatis i ugn, härligt krispig sallad och en creme fraiche sås, kryddad med vitlök och sweet chili. Ja, egentligen är det pappan som grillar. Äras den som äras bör. Tappert trotsar de kylan och dukar ute med prickiga servetter och fin duk. För det är ju trots allt valborgsmässoafton och våren ska invigas. Det kniper i hjärtat av lycka när jag hör dem pladdra på om allt och inget och minnet om svunna valborgsmässoaftnar görs sig påmint. Jag minns och jag drabbas åter av den där känslan av förväntan. Smittad av deras livsglädje omfamnar jag våren och jag och maken tar oss ner till brasan för att njuta av årets fyrverkerier - Valborg 2012.

Bilden är lånad från http://aamandagunnarsson.blogg.se/


Bilden har jag fått av min Kickunge!

3 kommentarer:

  1. will envy that you live in a country so beautiful, a hug.
    God Valborg

    Aurelia

    SvaraRadera
  2. Åh du är så fin! Ta väl hand om dig ♥ Kramar!

    SvaraRadera