I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 14 september 2011

Tvillingsjäl!

Någon gång under ens livstid träffar man sin tvillingsjäl. Det är den där människan, som bara efter ett kort möte känns som om man har känt varann hela livet. Själv kan jag tycka att det har funnits flera tvillingsjälar som kommit och gått i mitt liv. Kanhända är det så att när ens eget liv står inför förändring så är det också dags för ett nytt möte, med en ny tvillingsjäl. Det finns såklart en som alltid är där, det är ju han jag delar tidning och allting annat med. Just ikväll upptäckte jag hur fantastiskt lyckosam jag är som har fått den stora möjligheten att få jobba nära någon som känns som min tvillingsjäl just i arbetet. Vi hade ett föräldramöte tillsammans i kväll och det funkade som ett välsmort nav. Vi fyllde i och på för varann och allting kändes klockrent, i alla fall för mig. Och eftersom frågorna efteråt var näst intill obefintliga så anar jag att fler kände så. Det är en så härlig känsla när allt faller på plats och bara känns så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar