I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 1 september 2011

För två år se'n!


På dagen för två år sedan skrev jag följande på FB:
"Just nu ska jag börja läsa "Nya tendenser inom pedagogikdisciplinen under de tre... senaste decennierna" låter inte det alldeles förträffligt spännande...?"
För två år sedan var jag alltså mitt i vetenskaplig forskning och kritiskt granskande. Jag stod inför en uppgift som jag inte hade en aning om vad den innebar eller hur jag skulle ro den i land. Som tur är förstår man inte före och när man är mitt i det, så är det bara så. Till slut har man tagit sig genom, man vet inte hur det gick till men rätt som det är, är det över och det gick! Så här snart två år efter godkänd c-uppsats och tagen fil. kand examen så känns det rätt skönt att ha det gjort och det är inte utan att jag är lite stolt också. Till alla er som nu är mitt i, det finns en ände...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar