I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 20 september 2011

SO!

Nu är mitt redan förut trötta huvud fyllt av indianer från Inka, Maya och Aztekerna. Dottern har en SO-uppgift och det jag inte lärde mig på SO:n i skolan tvingas jag att lära mig nu. Skämt åsido! Jag önskar att jag fick göra om den där tiden och få läsa historia nu när intresset finns och jag fattar vad det går ut på. Dottern och jag diskuterar vilt allt mellan meningsföljder och kursplanemål. Emellanåt kikar vi på betygskriterier och funderar på om analys och slutsats kan skrivas ihop. Stolt som en tupp är jag och när hon tacksamt tar emot den hjälp jag har att ge, sväller mitt hjärta. Det här är min vardag och jag vill inte byta ut den för allt smör i Småland eller all olja i Mellanöstern...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar