I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 21 september 2011

Regnet det bara öser ner!

När regnet öser ner så bildas det små och ibland stora pölar med vatten - vattenpölar. En låång promenad i regn betyder måånga vattenpölar. Lägg sedan ihop 28 par promenerande fötter, regn och vattenpölar och räkna ut vad summan blir. Hopp, skutt och stänk! I alla vattenpölar! Det stänker lite här och det stänker lite där. Många av de traskande fötterna bar på gummistövlar, några hade sportskor och ett par stycken var endast iklädda tygskor. Gör er en föreställning om hur fötterna känns efter en promenad på ca 5 km i regn, rusk och vattenpölar, med bara tygskor på dem. Tappert tog vi oss genom vår promenad och inte hörde jag något gnäll från tygsko-barna heller. Själv är jag barnsligt förtjust i vattenpölar men föredrar dem på sommaren, barfota i ett sommarregn. Blöta strumpor och skor en regnig, kylig septemberdag är något jag kan avstå från. Men med ett glatt humör och god vilja så tog vi oss genom även detta. Min nästa långpromenad kommer att vara i London. Då hoppas jag att solen skiner för mina gummistövlar får stanna hemma. Det får förresten tygskorna också, tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar