I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 11 september 2011

Londonplanering!

Det närmar sig med stormsteg... Under kvällen har det planerats och filats detaljer på den kommande Londonresan. Förslagen är många och viljan vill mer än tid och rum räcker till, ja pengar också för den delen. Camden är alltid lika givet. Denna gång ska vi också ta oss till Spitalfield med Petticoat Lane och grabbarna ska dricka en öl på puben Dirty Dicks, det var någor om en snubbe och en katt som var så speciellt. Portobello Road ska nog få ett besök även denna gång och Harrods ska prickas av på listan. Vi konstintresserade ska kika in på Tate Modern och Tate Britain, ser verkligen fram emot att se JMW Turners akvareller. Självklart ska vi shoppa loss på Oxford Street och fylla resväskorna så de spricker i sömmarna. British Airways tillåter 23 kg incheckat, YES! Musikal ska det bli, vi har redan beställt biljetter till "Dreamboats and petticoats". Vi fick plats på första parkett! Kanske blir det ytterligare en musikal nämligen "Miljon dollar quartet". Nog ska vi ha att göra på vår tripp men vi ska också ta det lugnt med en picnic i Hyde Park och strosa efter Themsen. Jag längtar!

3 kommentarer: