I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 6 augusti 2016

Tur med båt!

Jag önskar att jag hade ord som var tillräckliga för att beskriva vår näst sista kväll i Prag. Prag som tagit oss med storm, som intagit våra hjärtan och våra sinnen. Kvällen har vi tillbringat på en båt på Voltavafloden till tonerna av svängig swingjazz ala 30-tal. God mat, gott sällskap och en hänförande omgivning. Jazzpärlorna avlöste varandra samtidigt som vi serverades en alldeles utmärkt god trerättersmiddag. Musikerna jammade loss och den fantastiska sångerskan sjöng Georgia on my mind och många fler go'bitar, med en röst utöver det mesta. Känner mig oerhört lyckosam och glad över att ha delat denna kväll med underbara människor som jag kallar mina hjärtan och stora kärleken. En kväll att minnas när vardagen känns extra grå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar