I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 8 augusti 2016

Borta bra...

Hemma är hemma! Att få vakna i sin egen säng, på sin egen kudde och känna att det här är här jag hör hemma är inget annat än lycka. Lika mycket lycka som det är att kunna ha möjligheten att få resa, se andra delar av världen och det tillsamman med några av de viktigaste människorna i ens liv. Här hemma är allt så välbekant. Ljuden, dofterna och rutinerna, allt är som vanligt. Visst är det gott och bekvämt med uppdukad frukost (jag älskar hotellfrukost) och visst är det skönt att inte behöva varken handla eller laga maten men hur gott smakar inte hemlagad mat. Det ena förtar inte det andra utan tvärtom så uppskattar jag just möjligheten till båda. I grund och botten är jag en riktig stugsittare, hemkär och älskar att bara vara - hemma, men jag älskar också att vidga mina vyer, se och uppleva och bara vara - någon annanstans och få längta hem. För hemlängtan det har jag så fort jag börjar packa. Lustigt hur kluven en kan vara. Just nu är jag nöjd, minnena från en fantastisk resa ligger nära och här hemma kan jag njuta av bilderna tillbakalutad i min favoritfåtölj. Dessutom vet jag att bortom krönet väntar nya turer, nya upplevelser och nya intryck men hemma är alltid hemma och hemma är bäst.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar