I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 15 januari 2020

En dag i taget!

Det går fort nu! Vi är redan i mitten av januari, i ett nytt år och ett nytt decennium. Julen och nyåret svischade förbi och försvann. Det sägs att tiden går fortare och fortare ju äldre en blir och det känns som om det stämmer. Samtidigt som dagarna avlöser varandra i snabb takt så är varje dag som en utmaning just nu. Det krävs krafttag att bara gå upp och vardagliga sysslor kräver massor med energi. Det är som om det någonstans är läckage, som om kraften sipprar ut och är på väg att tömma reservaggregatet. Tankarna snurrar så fort det ges tillfälle och det onda, tunga svävar som en örn ssom är beredd att hugga sitt byte. Allt är en process och det måste få ta sin tid. Runtom mig finns så många goda, fina människor som undrar hur jag har det, hur jag mår. En kram i förbigående, en hand som varmt klämmer till om min och en omtanke och oro. På sikt kommer all denna omsorg ge kraften och styrkan tillbaka men nu, just nu är det en dag i taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar