I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 20 mars 2013

Vårfrun eller våfflan

Så var den här - våren! Enligt almanackan i alla fall. Solen lyser emellanåt men dess värme blåses bort av isvindarna. Än får vi gå med strumpor och skor eller snarare med sockar och stövlar. Vårjackan hänger inbjudande på kroken och lockar till dumdristighet men förnuftet vinner kampen och vinterjackan får hänga med, än några dagar. Han har oss i ett stadigt grepp - kung Bore och inte låter han sig förföras varken av vårfrun eller våfflan. Idag skulle de vara här, vårfrun och våfflorna, men ok en av två får duga. Även om jag hellre valt våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar