I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 24 mars 2013

Återträff!

Tjejmiddag eller snarare tantlunch med goda vänner från studietiden. Åren går och visst förändras vi men ändå är det som om tiden stått stilla. Trots att det var sex - sju år sedan sist kändes det som igår och vi bara fullföljer de samtal vi påbörjat. Otroligt hur vi ramlar in i de gamla rollerna och allt är som förväntat. Vänner, väninnor, studiekamrater, epitetet är oviktigt. De här tjejerna/kvinnorna har varit en viktig del av mitt vuxna liv och jag är tacksam över att få ha dem där- om än i periferin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar