I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 24 mars 2013

Åh vilken härlig dag!

En lååång promenad i vårsolens sken. Visst var luften aningen kylig men bara synen av solen värmde. Ett av målen var den lilla blomsterbutiken vid torget för inköp av blomsterbukett till morgondagens tjejlunch. Väl där insåg jag att en bukett med blommor var precis vad jag själv behövde för att lysa upp och göra tillvaron lite vackrare. Det är otroligt hur en bukett snittblommor kan få hela världen att skimra och ge livet en släng av lyx och flärd. Som om det inte var nog så får jag en bukett med blommor på köpet. Det är för att butiksinnehavaren vill att jag ska prova dem och se hur de står sig. Syftet spelar dock ingen roll, jag får en blombukett och det är lika oväntat som underbart. Och visst lyste solen lite varmare efteråt och visst blev stegen och sinnet aningen lättare. En liten vänlig gest som gjorde min lördag till en härlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar