I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 22 augusti 2012

Åh vilken underbar dag!

Vissa dagar faller allt på plats. Det är som att lägga pussel och utan avbrott hitta nya bitar att lägga dit. Lite som att vara ett med tiden och det som händer. Hursomhelst så har dagen idag varit som ett mål i krysset. På jobbet gick jag omkring med en euforisk känsla av att vara på rätt ställe. Fantastiska ungar som tar emot det jag har att ge och ger dubbelt igen. Så finns där också underbara kollegor, att bolla med, att diskutera pedagogiska frågor med, att älta med och framförallt att skratta gott med. Dagen avrundad med soffmys, en bra film och det bästa sällskap jag kan drömma om - nämligen dottern. Åh, vilken dag och vilken härlig film, som grädden på moset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar