I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 13 augusti 2012

Så var man igång igen!

Tänk så fort ens medvetna anpassar sig efter det som händer och sker. I går sommar och semester, OS i tv-rutan och allmänt ta-dagen-som-den-kommer-attityd. I dag inkastad i verkligheten, som inte ens är min normalt, och fullpumpad med nya kunskaper, infallsvinklar och insikter. I morgon är det dags att ta itu med uppstyrning av ett nytt läsår, schema, planeringar, material, iordningställa och hålla på och hålla på. Om en vecka idag då kommer barna, eleverna, och då börjar allt på allvar men framför med lust. Som sagt flexibel är bara förnamnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar