I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 15 augusti 2012

A-lag!

Det finns flera olika innebörder och betydelser för begreppet a-lag. A-lagen är ju de lag som spelar i den högre divisionen och som är förebilder för de yngre spelarna. Det är också de som kostar mest i en förening och som kanske är det mest intressanta laget för gemene man. A-laget kallas också de som ofta sitter på torg och parkbänkar. De som är lite vid sidan av det etablerade samhället men som accepterar varandra som de är. Oftast handlar det om missbruk i någon form.
För mig står a-lag för arbetslag. Jag tillhör ett arbetslag och här är ingen vid sidan av. Alla är delaktiga, det är högt i tak och respekt visas. Vi kostar inte mycket men vi ger desto mer. Vi är förebilder för varandra och för våra elever och vi accepterar varandras olikheter. Någonstans finns det likheter som kan dras mellan dessa olika begrepp av a-lag liksom det finns stora skillnader. Mitt a-lag är för mig det bästa. Där hör jag hemma, där får jag vara mig själv, där får jag växa och utvecklas. Mina arbetskamrater som finns runtomkring, ja all personal förgyller mitt liv och ger glitter åt min vardag. Tack för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar