I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 15 augusti 2012

Dimman lättar!

Dimman ligger tät utanför och i augusti brukar det båda för en solig och varm dag. I mitt huvud surrar en sång som jag lärde en gång för länge, länge sen. Vattenmoln som faller ner, som regn, som snö som singlar ner.......... luften stiger upp mot himlen och bildar vattenmoln som faller ner...
För mig betyder det att det finns risk för att dimman lättar, stiger upp mot skyn och bildar ulliga, små, söta vattenmoln som faller ner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar