I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 17 april 2012

Skört!

Häromdagen när jag var på väg ut från ICA mötte jag en kvinna jag beundrar. En snabb kram i hastigheten och en kort fråga: "Hur är det?" "Livet leker och är helt enkelt fantastiskt", svara denna underbara, levnadsglada kvinna samtidigt som hon sprudlar vidare. Det är sådan hon är, enkel, lite naiv, kvick som en ekorre och en förebild av livet. Vi har ingen djupare kontakt numera men av att bara fått lära känna henne har jag fått lärdomar för livet, Så i dagarna har jag förstått att hon har drabbats av en stor förlust, hennes älskade livskamrat har lämnat denna värld och henne. Mina tankar går till henne och jag önskar att det finns någon eller något som kan lindra hennes smärta och sorg. Jag tänker också på livet. hur skört det är och hur viktigt det är att vi lever varje minut som vi får.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar