I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 5 april 2012

Påskhälsningar!

Påsklov! Åh, vad mycket jag ska göra. Vårstäda, ta hand om tvätt som ska strykas eller manglas. Göra en "toa-makeover" och förkovra mig själv genom läsning. Pyssla och pynta till påsk. Skicka påskkort, gärna hemmascrappade och fixa fina påskägg till barna. Ja, visst är de stora men ett litet påskägg ska det väl vara. Men ack så jag bedrog mig. Av allt detta så blev det mest hosta och snuva. Visst allt finns ju kvar och inget gör sig självt. Kanhända överlever jag och alla andra utan alla dessa "måsten" som till viss del hamnar på nöjeskontot. Nåja, påskhälsningarna få bli genom mailen och FB. Det funkar nog också. Tvätt, hm, än finns det lakan och örngott i linneskåpet. Förresten är inte lovet slut än så hoppet är inte ute helt. Glad påsk, förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar