I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 22 april 2012

Lördag!

Sovmorgon, dusch i lugn och ro och en frukost tillsammans. En bra start på en skön lördag. Bästa bokhandeln i världen får ett besök på grund av att det behöver inhandlas en present. Presenten är till en söt 18-åring som familjen har utökats med. Nöjda och belåtna går vi ut därifrån med, vad vi tycker, är en toppenpresent. Hallsberg bjuder på företagsmässa och vi "springer" över den utan att det blir alltför kostsamt. Lite påfyllning i skåpen behövs så en tur till matbutiken får det också bli. Bästa kaffestället har stängt så det får bli att åka hem och ta en god kopp kaffe. Väl hemma dyker dottern och jag ner i soffan och i SO-uppgiften. Franska revolutionen står som rubrik. Maken överraskar med en bärblandning, glass och grädde till kaffet. Mums! Det är precis den sockerkicken vi behöver för att orka vidare i revolutionens tecken. Visste ni förresten att Frankrike förklarade Österrike krig 1792, men hade inte tillräckligt med män i armén så det blev Österrike som anföll först. Onödigt vetande men lite intressant. Nu väntar sallad med fetaost och Västerbottenostgratinerad kyckling. Inte hann jag göra det jag hade tänkt men dagen har varit mysig och det är huvudsaken, om det nu inte är hatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar