I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 26 april 2012

Jag saknar också!

I dag när jag kom till jobbet möttes jag av något som berörde mig djupt. Två äldre elever hade varit och hälsat på dagen innan när jag hade gått hem för dagen. På min whiteboardtavla skrev de istället en hälsning. Med min kamera förevigade jag detta som värmde mitt hjärta och gav mig en klump i halsen av lycka. Detta ska jag spara och ta fram när himlen och tillvaron är grå eller när jag tvivlar på det jag gör. För det jag gör, gör jag för att sätta fotspår hos mina elever och när de känner saknad över vår tid tillsammans då känner jag mig nöjd. Tack tjejer jag saknar er också, MASSOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar