I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 10 april 2016

Topp 100 - igen!

Tankarna snurrar och hoppet är tänt. Det har hänt igen! Vår fina slöjdblogg som jag och eleverna är så stolta över, är med bland topp 100 i Webbstjärnans tävling. Efter att ha vunnit "Årets klassblogg" två år i rad, släppt klasslärarjobbet och blivit slöjdlärare, hade jag inga förväntningar om att ta mig vidare eller ens få ihop arbetet med en blogg kopplad till slöjdämnet. Med elevernas engagemang och entusiasm i ryggen har vi ändå fått till en blogg. En blogg som vuxit fram, sakta men säkert under läsåret och fått vara ett skyltfönster för det arbete som pågår inom slöjdsalens väggar. Nu har vi alltså tagit oss genom nålsögat till att vara med bland de 100 bästa i Webbstjärnans tävling tillsammans med ytterligare fem bloggar från Stocksätterskolan. Känns aningen otroligt men lika otroligt roligt. Det vore fantastiskt om det än en gång skulle vara en blogg från Stocksätterskolan som får stå på scenen och motta en utmärkelse som Sveriges bästa skolblogg. Jag unnar mina goda kollegor och deras elever detta med hela mitt hjärta. Sedan kan jag inte förneka att därinne, djupt längst därinne spirar ett litet, pyttelitet hopp om att vår fina slöjdblogg skulle kunna få en liten, liten utmärkelse. Inte för uppståndelsen och uppmärksamheten utan för att det vore så sjukt kul att få sätta slöjdämnet på kartan och visa på hur viktigt ämnet är för eleverna. Tävlingsinstinkten har slagit till och jag som inte ens visste att jag hade någon.

Klicka på bilden för att titta in hos oss på slöjden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar