I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 17 april 2016

Ketchup-effekten!

Ibland händer det ingenting och sedan händer det ingenting och plötsligt händer allting på en gång.  Det är den där berömda ketchup-effekten, ni vet. Dagarna lunkar på och livet rullar vidare, allt i en jämn ström av vardagliga ting och måsten. Morgon, middag, kväll - dag ut och dag in. Så plötsligt är agendan fylld och då menar jag tjockfylld. Varje dag i veckan har en liten prick som talar om att det är något som händer. Ja, vissa dagar är det inte bara en prick utan det är rentav prickigt. Så tillkommer också det som inte står i agendan, det där oplanerade som oftast måste ske här och nu eller helst igår. Just nu är det en enda soppa av det som bara händer, det som händer för att det ska och det som inte borde hända. Men jag ska inte klaga, för det händer ju alltid något och livet skulle vara nog så tråkigt annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar