I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 10 april 2016

I morgon är en annan dag!

Tänk vad lite sol kan göra för själ och sinne. En stackars futtig dag med den sköna vårsolen som hedrar med sin närvaro och med ens är luften lättare att andas och livet lättare att leva. Att sedan ha den stora förmånen att få sitta nersjunken i en fåtölj på den egna altanen gör solen om möjligt än soligare och livet om möjligt än enklare. En bok, en filt och lite kaffe med glass, i sällskap med kärleken sedan dryga 30 år, förhöjer det hela till att bli just den guldkant på tillvaron som vi alla så väl behöver i vardagen. Det finns nog ingen plats som jag hellre vill vara på och ingen jag hellre vill vara med just en vårdag som denna. Förnöjsamhet är ordet som sätter fingret på min känsla blandat med lite lojhet och sinnlighet. Vad gott det ändå känns att få vara lite ansvarslöst slapp och ta dagen som den faller på och bara njuta av den vår som gör sitt intågande. I morgon är vardagen tillbaka med arbete och ansvar, präktighet och måsten men idag är idag och imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar