I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 21 augusti 2013

Drömma kan man!

Oj, jag är fullproppad och korvstoppad. En fantastiskt givande och inspirerande eftermiddag i Smartboardens tecken. Där finns allt man drömmer om att kunna använda i det dagliga arbetet med elever. Jag ser en  utveckling av min planering, min undervisning och kanske främst, elevernas lärande. Ett hjälpmedel och ett verktyg som jag inte ens kan skönja begränsningar i. Jag är såld, helt begeistrad till och med rentav förälskad. Tyvärr är min kärlek obesvarad, eller egentligen är det så illa att jag saknar ett föremål för min förälskelse. För där finns ingen Smartboard på väggen i mitt klassrum. Hur gärna jag än vill eller önskar att det vore så, men jag tänker inte ge mig. En dag ska jag använda de kunskaper jag fick med mig idag och fram tills dess gör jag det jag kan med de förutsättningar jag har. För sluta hoppas och drömma det gör jag icke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar