I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 25 november 2012

Verkligheten kan vara värre!

Fredagskväll och långfilm! Tittar med ett halvt öga på något som verkar skrämmande. Filmen går under kategorin "thriller" och redan där borde varningsklockorna klingat högt. Normalt tittar jag inte på den typen av film. Det är för nervkittlande och spännande för mig. Denna film är mer av "pang-skjut-blod-död" och det går inte att värja sig med att säga att det bara är film. Handlingen utspelar sig i Afrika, det är gerillakrig och förfärliga scener utspelar sig. Kvinnor våldtas, män avrättas och barn kidnappas för att bli de som avrättar. Barn med vackra, bruna men ack så skrämda ögon. Där går min gräns. När barn är inblandade orkar jag inte se mer. Det är film men nånstans där ute i vår värld är detta vad som sker till och med i just detta ögonblick. Förmodligen är det än värre, verkligheten alltså. Jag intar soffan, drar filten över mig och är otroligt tacksam för det liv jag har och lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar