I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 12 november 2012

Måndag morgon!

Därute är det mörkt nu. Mörkt och murrigt, kalt och kallt. Härinne brinner tända ljus och en sprakande kamin. Jag tycker om inne! Att kura samman med pläd, en god bok och något att tugga på. Nu saknar jag dock ute! Klara dagar med hög luft, blå himmel och en strålande sol. Det fattas mig, detta ljus, denna luft och syret. Det är inte riktigt min grej att åka till varmare nejder men nu längtar jag efter ljuset och aningen värme. Vi är redan i mitten av november så tiden står inte still och snart väntar de strålande julljusen och vem vet, kanske den gnistrande snön. Det är med julens antågande i tanken som jag inser att vips, så är snart mörkrets tid förbi och allt vänder mot ljusare tider. Pulsen ökar en aning för jag inser att nu väntar en hektisk tid framöver och inte kommer jag att hinna med att grubbla över mörkret.

1 kommentar: