I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 26 november 2012

Regnig måndag!

Det regnar ute. Jag tänkte om det var någon som hade missat det, så kunde jag förtälja att så är fallet. Regnet smattrar, regnet skvalar, regnet öser ner och gör det redan våta, blöta ännu mer vått och blött. Det dränker allt utom sorgerna för de frodas av allt detta regnande. Visst, det är väl lite att överdriva men det är just vad regnet också gör - överdriver. Enstaka skurar brukar meteorologerna uttrycka sig, enstaka klara dagar skulle jag vilja säga. Jag är så oerhört trött på regn, rusk och mulna, gråtrista dagar. I förtvivlan tänder vi värmeljus och myspyser inomhus och låtsas att vi trivs. Men vänta nu, det är ju precis det vi gör. Vi njuter av att vi kan kura skymning tillsammans och låta skenet från våra ljuslyktor värma oss och lysa upp den allra regnigaste, mörkaste och mulnaste måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar