I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 18 februari 2021

Nu är min bok här!

Pennan är min pensel, orden och bokstäverna mina färger och tillsammans bildar de en pannå som exploderar i kulör. Det är så jag föreställer mig mina texter när jag blundar och drömmer dem. Nu har de dessutom fått uppfylla en annan dröm, en dröm från svunna tider, från barndom och ungdomens svajiga år. Äntligen har mina ord kommit på pränt, på riktigt. Overkligt är ordet och känslan är stor och hisnande. Nu ligger den här hemma på vardagsrumsbordet och gör det overkliga verkligt. Ännu mer osannolikt är att den finns därute, i handeln och kan läggas i en varukorg, fås hemskickad och framförallt läsas av den som vill. Den är förstås min, precis i dagarna, nyutkomna bok: Virvlande tankar vol I.


Tänk att få uppleva min dröm, på äldre da'r, får jag väl ändå säga. Jag har fått hjälp med att nå hit såklart, utan min dotter hade detta aldrig blivit verklighet. Hon har pushat, uppmuntrat och trott på mig och min bok. Det är hon som nagelfarit min text, gett respons och feedback samt kritik som varit ärlig och uppriktig. När jag tvekat har hon stått där bakom, knuffat lite och sagt "mamma, du kan flyga". På så många olika sätt och plan är hon min musa och jag är henne så tacksam. Hela min familj har uppmuntrat och gett mig mod och nu ligger den där.


Jag har inga förväntningar på om detta leder någonstans eller ens på att boken säljs, säkert är dock att en dröm har gått i uppfyllelse och det är gott nog åt mig. Självklart hoppas jag ändå att du köper min bok och vill du så kan du köpa den direkt av mig och få en personlig hälsning, boken kostar då 180:- (vilket både du och jag tjänar mest på 😉). Kontakta mig då via PM eller e-post: veronie@telia.com.

Den finns också att beställa på BoD, mitt förlag, som jag gärna gör PR för: 

https://www.bod.se/bokshop/virvlande-tankar-veronie-lejonord-9789179698843


Du kan också hitta den här:

https://www.adlibris.com/se/bok/virvlande-tankar-9789179698843 

https://www.bokus.com/bok/9789179698843/virvlande-tankar/ 

https://www.nextory.se/bok/virvlande-tankar-10924791/ e-bok på Nextory (medlemskap krävs)

https://bookitpub.hallsberg.se/web/pub/results?p_p_id=crDetailWicket_WAR_arenaportlet&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_r_p_arena_urn%3Aarena_search_item_id=230231&p_r_p_arena_urn%3Aarena_agency_name=ASE100218&p_r_p_arena_urn%3Aarena_arena_member_id=486418467 Lånebok på Hallsbergs bibliotek 

1 kommentar: