I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 15 december 2016

Nygammal roll

Ibland är det svårt att tänka nytt och gå vidare. Det kan kännas som att kasta sig ut på djupt vatten och inte vara säker på om simkunskaperna håller. Att få erbjudanden är ändå något som gör gott i själen. Nu har jag redan ett jobb som ger mig det jag behöver, en bra ledare, goda kollegor och helt fantastiska elever som förgyller mina dagar. Jag har ytterst svårt att se att det skulle finnas något annat som jag hellre vill göra. När det sedan blir förändringar som på något vis faller inom ramen av hur det redan är så känns det spännande och bekant på samma gång. Lite nygammal känsla infinner sig samtidigt som jag famlar lite i blindo och undrar om jag fattat rätt beslut. Ändå är jag beredd att ge det en chans, göra något nytt inom ramen av det gamla invanda trygga. Jag tar utmaningen av flera skäl varav ett handlar om att avlasta och hjälpa. Ett annat skäl är att jag är otroligt peppad på att få vara en del i den utveckling som vi befinner oss i vad gäller skolans digitalisering. Visst känns det lite som att få vingar, sådär lagom mycket utan att det svävar iväg och att jag vet ungefär var jag landar. Ett förtroende och lite av en ära som jag ska försöka förvalta till mitt yttersta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar