I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 6 november 2016

"Snurror"

Fullt av "snurror" i huvudet nu. Ska jag -ska jag inte? Kan jag eller "jante"? Blir det bra eller blir det bättre? Frågorna snurrar och svaren hänger efter som i en svans. Och de är tyvärr inte alltid desamma och definitivt alldeles för många att välja på. Alla förändringar förändrar men det är oklart om det blir till förbättring eller inte. Fast visst är det ändå spännande att det snurrar lite, för tänk om det stod alldeles still och allting var sig likt hela tiden. Det mest ultimata är dock att det nya på något sätt får en plats tillsammans med det gamla. In med lite nytt och bort med något gammalt, invant. Utveckling kallas det väl och är nog den bästa förändringen man kan tänka sig. Nåväl, vad är väl en liten förändring i livet mot det som pågår i en annan del av världen? Eller för den skull överallt! Som sagt lite "snurror" kan sätta sprätt och faktiskt vara till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar