I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 6 september 2013

Fredagstrött!

Sitter kvar en stund på jobbet för att "göra färdigt" och slippa jobba hemma. Väl hemma väntar andra arbetsuppgifter som också behöver "göras färdiga". Det slår mig att uttrycket "göra färdigt" är inget annat än ett uttryck. Det existerar inget " göra färdigt" i min tillvaro. Inget blir någonsin "färdigt". Det påbörjas och återupptas men det blir aldrig "färdigt". Allt återkommer, som veckans dagar eller årets månader. Visst kan det se olika ut och ordningen är kanske inte densamma men allting upprepas och är som ett eko av sig självt. Den enda som blir "färdig" är jag och inte ens då känner jag mig klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar