I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 26 juni 2013

Bokmal!

Den svenska sommaren är här och med den det förväntade sommarregnet. Det kanske är att ta i att kalla det sommarregn. För mig är sommarregn tunna, täta droppar mot en solvarm asfalt och en doft som uppstår som är så typisk och omisstaglig. Dagens regn förtjänar ordet skyfall och till och med ger dess berättigande. Ett dagsregn med endast få stunder av uppehåll och med ljusglimtar som knappt bevärdigade att lysa upp dagen. Dock är det inget som påverkar humör eller lust. Med gott samvete får bilen ta mig till BoB för en liten upptäckarrunda. (Bra och Begagnat) Där lockas jag av välfyllda bokhyllor stoppade med pocket till ett oemotståndligt erbjudande, köp 3 betala för 1, den dyraste. Nöjd och belåten lämnar jag stället med ansenlig hög, läs kasse, med böcker. Underbart, magiskt och alldeles ... Jag är definitivt på väg att infria ett av mina sommarlovslöften, att läsa och kunna titulera mig själv som sommarens bolkmal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar