I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 1 augusti 2011

Garden party!

Foto: Gustaf Thim.




Om jag får säga som jag själv tycker så blev det en lyckad tillställning. Vädersidorna visade på regn men vädergudarna bestämde sig för att infria våra önskemål. Solen sken tappert på oss och våra gäster. På plats fanns pilkastning, luftgevärs- och luftpistolsskjutning, yxkastning, kubb och krocket. För de som inte var blyga fanns chans till ett dopp i poolen och en studsmatta kunde också nyttjas. Nu var det ingen som kände sig sugna på ett dopp men övriga aktiviteter användes flitigt.





När hungern inträdde så tändes grillarna och var och en såg till att fylla den egna tallriken.




 
Även glasen fylldes, dock fanns det de som drack direkt ur flaskan eller burken.


Stefanrökt fisk, MUMS!


Stämning på topp!

Det var en salig blandning av folk, allt mellan 13 och 83 och stämningen var varm och gemytlig. Under nattens småtimmar troppade så gästerna av och vid halvsextiden sa vi hej till de sista. Då hade solen gått upp och en ny dag hedrade oss med sin närvaro. Det kändes som om de flesta var nöjda och kanske blir det favorit i repris: Garden Party 2012.

Allting har sitt slut, sent omsider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar