I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 24 april 2015

De där små!

Alla får vi aningen av ett fånigt leende när vi ser små bebisar.  När de små får några månader på sig så envisas vi att jollra och tramsa, allt för ett leende eller två. Sedan finns det de som aldrig behöver anstränga sig det minsta. Bebisar och småbarn faller som käglor och dras till dem som flugor till socker. Sonen har det! Det där som de små dras till. De sträcker ut sina små knubbiga armar mot honom och avfyrar leenden som skulle få inlandsisen att smälta på ett ögonblick. Väl i hans famn ser man tydligt hur de finner sig väl tillrätta och han också för den delen. Än har han inga egna små men jag misstänker att klockan har börjat att ticka. Hur mycket jag än längtar efter att få bli farmor så hoppas jag att de väntar och njuter av bara varandra, ett tag till, sonen och sambon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar