I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 20 november 2009

När kunde du höra så mycket tystnad sist...

Fredagkväll och fullständig tystnad. Det är bara jag och ett höstmörker som lurar utanför. Jag kan inte minnas att jag har hört denna tystnad förut. För mig låter tystnad olika. Det finns skön, lugn och avslappande tystnad som ger en behaglig känsla av ro. Där finns också en icke önskvärd tystnad som beror på ensamhet eller övergivenhet. Min tystnad är ensamhetens tystnad men ändock är jag inte övergiven. Tystnaden är lite frustrerande och aningens påfrestande men jag vet att den snart tar slut. Full av insikt är jag också medveten om att när den bryts så kommer jag att sakna den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar