I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 18 november 2009

Dilemma för en mamma!

En klok liten flicka sa till mig igår:- Du skulle behöva åka bort ett tag, vara alldeles för dig själv och skriva. Jag tänkte då att hon har så rätt. Det är precis vad jag skulle behöva. Åka bort till en stuga, intill havet och till en tystnad som endast bryts av bruset från vågorna. Långt från ära och redighet, långt från vardagens plikter och måsten. MEN, det finns dock ett stort MEN, jag kan inte vara utan dem. De där som suger musten ur mig, som pockar på mig, som all min energi går åt till - utan dem kan jag inte existera. De näraste och käraste som tömmer mig på kraft men som samtidigt är de som ger mig den. Dilemma för en mamma mitt i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar