I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 28 februari 2016

"Jag måste bara..."

Som i ett ögonblick kan allting förändras. Plötsligt ser vardagen helt annorlunda ut. Allt kastas om och den vanliga lunken och ordningen ser inte alls ut som den brukar. Med ens är det också ganska oviktigt med dammet i hörnen och tvätthögen som växer. Det finns ju kvar i morgon och nästa dag, ja till och med nästa vecka. Kanske lite mer av det bara. Däremot vet vi att livet är skört och morgondagen är inte helt självklar. Det är här och nu vi kan vara säkra på att få dela med varann. Vad betyder då lite kaos i tillvaron och vardagsgöromål som väntar? Nej tiden stannar inte upp och väntar på att vi ska hinna allt. Vi måste själva välja vad som är värt att lägga tiden på och vad som är viktigast. "Jag måste bara..." kan vara det vi får ångra länge efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar