I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 30 mars 2014

Mål och lärande!

Överallt, vart man än vänder sig, så dyker skolfrågan upp som gubben i lådan. Tyvärr är det mycket negativt som lyfts fram och det kan ibland kännas tungt att vara en del i en värld som bollas runt av alla oavsett kunskap, insikt eller förståelse. Skolan och dess lärare är ett hett villebråd som till och med kan skadeskjutas utan påföljd. Trots allt detta går mina fötter fortfarande med lätta steg till jobbet. I klassrummet, tillsammans med eleverna, strävar jag envetet mot mål och lärande. Det är det som är min verklighet oavsett den debatt som pågår i media mm och jag hoppas att det reportage som NA just gjort hos oss kommer spegla just detta. Jag är i alla fall stolt över det vi åstadkommer - jag och eleverna- tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar