I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 9 augusti 2011

Vräkning!


Jag har just vräkt min man! Ja, det är inte så dramatiskt som det låter. Det är bara så att jag har skuffat lite på honom och hans kläder. Närmare bestämt har jag snott ännu en garderob för honom. Mina garderober bångnar av trycket och behöver utökas. Mannens går att komprimera och trycka ihop. Alltså vräker jag honom från hans garderobskontrakt och intar den själv. Eftersom han är mån om husfriden och inser det goda i saken, går han med på det hela - "frivilligt". Själv inser jag att något måste snart göras, katastrofen är nära och då finns det inga fler garderober att ockupera. En utrensning måste till och då talar vi om mina grejer, för trots allt vill jag att mannen ska vara kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar