I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 7 augusti 2011

Livets goda!

Det finns mycket som kan kallas "Livets goda" allt mellan ett glas vin och en chokladbit med smak av havssalt. Det kan vara en nybakt bulle likväl som det kan vara ett danskt smörrebröd. I dag har jag avnjutit något så läckert som en "Göstas rejäla räksmörgås" på bryggan vid Smögen. Rejäl var bara förnamnet och räkorna likaså. Nog är det så att miljön och stämningen förhöjer och gör att smaken just hör till "Livets goda". Och det är precis så jag kommer att göra när jag lägger denna smakupplevelse till handlingarna - placera det bland "Livets goda".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar