I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 5 augusti 2011

Svårt att var utan!

Det finns massor med saker som är svåra att vara utan. Det mesta runtomkring oss tar vi för givet. Prylar, tjänster, service, ja till och med människor. När man når en viss ålder så finns det ganska många ting som kan upplevas oumbärliga. En del triviala, andra praktiska, något för fåfängan men också för affektionsvärdet och nostalgins skull. Alla goda ting är tre men jag är glad att jag slipper den begränsningen.
När armarna är för korta!

Vad vore livet utan?


Fåfängan är en last!

Styr upp det hela!

Rymmer stor del av livet!

Minner om min dotter!
Livsviktigt!

Lyxen och flärden!


Lust & last!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar