I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 26 augusti 2011

Ett av mina paradis!

Denna plats var en gång mitt paradis på jorden. Här tillbringade jag otaliga sommardagar och ett fåtal, snötyngda vinterdagar. Det var här som min själ fick ro och min kropp fick vila. Inga måsten som trängdes omkring mig och lugnet omsvepte mig som ett täcke. Omodernt javisst men det var en del av charmen och var också orsaken till den stillhet som omslöt mig. Ingen TV, ingen el, inga datorer eller telefoner, knappt ens mobiler. Det var här som min pappa skämde bort mig med framdukad frukost varje morgon och mamma som pysslade om mig på bästa sätt. I mitt hjärta kommer denna plats alltid vara mitt Eden så starkt förknippad med två av de viktigaste personerna i mitt liv, Mamma och Pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar