I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 27 augusti 2011

Loppisfynd!

Hela sommaren har gått utan att det har blivit ett enda loppisbesök. Helt otroligt med tanke på vår familjs väl kända svaghet för loppis, gamla prylar och kuriosa ting. I dag var det dock dags för ett besök på Bra & Begagnat och Uffes lada. Anledningen till det spontana beslutet att uppsöka loppis är att det behövs burkar, holkar och byttor till mitt och mina elevers klassrum. Färgpennorna måste ha sin burk, tuschen likaså, någon burk är för linjaler osv. Det stora impulsköpet i dag blev en fin, före detta sykorg som ska få till funktion att rymma massa fina, vackra, spännande, fantasifulla bilder som ska inspirera mina elever till berättande. Kanske tillhörde denna korg en äldre, sykunnig dam en gång, som hade sina sysaker fint sorterade i denna korg. Kanske skulle hon tycka om att små händer håller denna korg med spänning och vördnad och förundras över vad den kan innehålla. Dessutom hittade jag något som jag ska överraska en kollega med men det kan jag inte avslöja. Tänk ändå vad det är bra med återvinning och tänk vad andras gamla saker kan bli nya och användbara för tex mig. Nu ser jag fram emot att se till att allt hamnar på sin plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar