I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 25 augusti 2011

En vän!

En vän är så mycket mer än ett ord kan rymma, en riktig vän är någon som inga ord behöver. Jag har en sådan vän. Till henne kan jag komma när jag mest behöver och hon ställer inga krav på hur ofta det måste ske. Hon tittar in hos mig när hon behöver och jag finns där utan att det är något märkvärdigt med det. Allt är så enkelt eftersom inga måsten finns. Jag knackar på hennes dörr och vi går ut och går. Hon står i min hall och pratar bort det som skulle ha blivit en promenad. Kaffestunderna kanske inte är så många men ack så värdefulla. Vi känner varann ganska väl, kanske till och med innan och utan men just därför betydet vi så mycket för varann. Vi vet att vi finns där för varandra när andan faller på och utan henne så skulle en stor bit vara tom för mig.  Vilken oerhörd tur att hon är en del av mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar