I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 14 augusti 2011

Förberedelser!












Just nu förbereder jag mig både mentalt och praktiskt inför den stundande morgondagen. Semestern är slut, ledigheten är över och förbi. Klockan sex plingar alarmet i min mobil och uppmanar mig upprepande att stiga upp. Det är slut på sovmorgon, slappa förmiddagar och dags för ordning och reda. Dags att inordna sig i dagliga rutiner efter flera veckors "tar det som det kommer". Fram med arbetsväskan, sortera och städa ur. Ladda telefonen, skriva ut veckans program och kolla jobbmailen. Det känns ändå ganska bra att få tillbaka dygnsrytmen igen. Jag ser också fram emot mötet med alla kollegor och att ta tag i schema och planering. I fingrarna kliar det efter att få röja i mitt och mina elevers blivande klassrum. Att få till en inspirerande arbetsmiljö och att det dessutom känns välkomnande och mysigt. Visst är sommarlovet slut men nu börjar ett nytt läsår, med nya friska tag och en förväntan över vart vi tänker styra det. Laddad upp till tänderna är jag beredd att ta tag i rodret och segla, med elever och kollegor, mot nya djärva mål, med en sprillans ny läroplan som kompass.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar