I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 11 augusti 2011

Garageröj!


Så närmar sig slutet på semestern och med den, den sedvanliga ångesten över att inget blev gjort av allt det som stod på listan. Därför har vi, i dag, slagit rekord i att röja. Friggebod, lekstuga och garage har intagits av maken och mig, taggade till tänderna med lust att röja, slänga, sortera och städa. Kasse, kartong, låda, gammalt skräp, nytt skräp ja, allt vi kunde tänka oss vara utan i går, i dag och i morgon bars till släpkärran för senarefärd till återvinningscentralen. Eller som jag föredrar att kalla det, soptippen. Det är inte klart på långa vägar, för det finns så många burkar, holkar och byttor med allsköns skrot och bra-att-ha prylar att det är knappt man kan se någon ände. Men vi har satt i gång och det känns som en lavin, så nu gäller det bara att hålla i och hålla ut. Denna gång ska det göras och det ordentligt ändå!



Måste också säga att det kom goda händer och hjälpte till. Det gav oss både extra kraft och lust att fortsätta, förutom hjälpen som de gav.
FÖRE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar