I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 10 augusti 2011

En god gärning!

Min älskade Mamma & Pappa!
I dag har jag infriat ett av sommarens löften. Det handlade inte om bad, sol eller något annat somrigt utan om att se till att min älskade mamma skulle få igång sina datorer med fungerande Internet (och min älskade pappa lite lugn och ro). Det har varit ett utdraget projekt med all sköns motgångar; åsknedslag, trasig router, urseg dator och gränsen till sammanbrott har varit hårfin. Efter ett nyinköp, dock med en kraschad hårddisk som var tvungen att bytas, och lite nyinstallationer så funkar allt klockrent. I dag lade jag sista "touchen" och jag tror att mamma är nöjd. Kanske kan det räknas som en god gärning!

1 kommentar:

  1. Gör en annan människa gla`
    Gör en god gärning vareviga da`

    SvaraRadera