I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 19 augusti 2011

Nu har jag flyttat!

Ja, egentligen har jag flyttat in! Efter timmar av släp, städ och sortering så har jag hyst in mig och alla mina saker i en vrå och till hjälp har jag haft den bästa "flyttkarl" man kan tänka sig. Nu är det inte så att det handlar om mina privata prylar utan det är såklart på jobbet. Som en liten ekorre har jag rett mitt bo i Ekens ombonade ekosystem. Här ryms alla sorter, alla fyller sin funktion och behövs. I mitt bo finns det plats för en hel del inneboende och på måndag kommer de att flytta in. Hyran är inte så hög utan hyresgästerna gör lite jobb och på så vis löser sig det hela. Just nu står allting på plats och bara väntar på att intas. Pennorna är vässade, ”suddigummen” på plats, böckerna står i sina rader och stolarna ser fram emot att få bli värmda av en liten "Förstagluttare". Hoppas att de blir lika nöjda som jag och att de kommer trivas i sin nya lya.


Läseböcker från förr och nu!

Våra hjälpredor!

Något för ögat att vila på!

Väntar ivrigt på att fyllas!

Högt upp i Eken må Ni tro...

Välkomna till Första klass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar