I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 14 augusti 2011

Vardagslyx!


Sista dagen på semestern ska ägnas åt hemma-spa. Dottern och jag ska pyssla om oss själva och varann. Vi börjar dagen med lite solning för att komma i gång. Det kanske är lite överdrift att kalla det spa, men det blir ett spa i mini- och enkelformat.


Fotbadet med massage kryddar vi med rosmarin, underbart för trötta och ömmande fötter. Efteråt en skön mjukgörande fotlotion från Cosmopharma.
Ansiktsmasken tillverkar vi själva och ingredienserna är citron, honung och fil, låter konstigt men funkar.


I en av baden-badenstolarna tronar massagedynan och den gnuggar rygg, rumpa och svank.
Hm, det känns! Samtidigt intas en undergörande dryck med citronmeliss och honung.
Riktigt gott, tycker jag. Äckligt, tycker dottern.

 Det blir också en färginpackning av håret på hon, prinsessan, och efteråt glänser håret underbart.


 Händerna och nagelbanden ska få sitt med en inpackning, också den med
citron och honung men med en skvätt olivolja också.

 
Kanske blir vi inte vackrare men helt klart är att vi mår bättre och faktiskt känner oss lite lyckligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar