I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 8 augusti 2011

Beslut!

Att fatta rätt beslut kan vara något av det svåraste. Ska jag, ska jag inte? Vill jag, vill jag inte. När? Om en stund! Nu! En annan dag. När besluten påverkar andra eller när andra försöker påverka ens beslut då är det nästan än värre. Risken är stor att det beslut som fattas inte blir det rätta för en själv. Livet består av små beslut och stora beslut men när man står inför dem är de alla betydelsefulla, annars skulle de inte vara märkbara. Kanske vet man inte om beslutet var rätt eller fel förrän tiden har runnit och beslutet är glömt men då spelar det ju ingen roll längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar